Contractmanager ICT
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Zeeland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Zeeland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Organisatie onderdeel
Het beste voor Zeeland en de Zeeuwen. Daar zetten we ons elke dag voor in. Zo werken we aan wettelijke taken als natuurbeheer en helpen we samen met anderen maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Denk bijvoorbeeld aan energietransitie, de stikstofproblematiek of klimaatadaptatie (voorbereiden op het veranderende klimaat).
Dat doen we met ruim 700 collega’s met elk hun eigen talent of specialisme. Van kantonniers tot medewerkers informatieveiligheid, van juristen tot beleidsadviseurs. En samen met andere overheden, maatschappelijke organisaties, private partijen en de inwoners van Zeeland.
De Middelburgse Abdij is de thuisbasis van provinciemedewerkers en het Zeeuws provinciebestuur.
Opdracht
Als Contractmanager ICT bij Provincie Zeeland geef je richting aan hoe wij samenwerken met leveranciers. Door de overgang van de PIOFACH-taken van de RUD Zeeland naar onze organisatie, is er een belangrijke rol weggelegd voor jou: jij borgt kwaliteit en continuïteit in de ICT-dienstverlening voor de RUD. Vanuit het CIO Office werk je nauw samen met inkopers, juristen, architecten en leveranciers. Je staat midden in het speelveld van digitale transformatie, waar aanbestedingsregels, duurzaamheid, beveiliging en samenwerking centraal staan.
Je beheert ICT-contracten, bewaakt afspraken en denkt mee over verbeteringen. Geen dag is hetzelfde: de ene keer geef je input op een aanbesteding, de andere keer los je een knelpunt op met een leverancier of stem je af met interne stakeholders.
Wat ga je doen?
Je beheert en optimaliseert ICT-contracten en zorgt ervoor dat de afspraken met leveranciers helder, effectief en toekomstbestendig zijn.
- Je beheert contracten en licenties, onderhandelt met leveranciers en bewaakt KPI’s.
- Je bewaakt prestaties van leveranciers en lost eventuele knelpunten tactisch op.
- Je zorgt voor actuele SLA’s, adviseert bij aanbestedingen en bent contactpersoon voor onze softwarebroker.
- Je actualiseert ICT-inkoopvoorwaarden in samenwerking met o.a. architecten, CISO en juristen.
- Je analyseert processen en levert verbetervoorstellen voor het contractmanagement.
Wie ben jij?
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in Inkoop of Contractmanagement met specialisatie ICT.
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als contractmanager, bij voorkeur binnen het ICT-domein.
- Je kent je weg in aanbestedingsprocessen en werkt gestructureerd en resultaatgericht.
- Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
- Je weet hoofd- van bijzaken te onderscheiden, houdt overzicht en blijft stevig in je schoenen staan.
Vereisten / knock-outcriteria
- Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contractmanager.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van inkoop of contractmanagement (15 punten);
- Aantoonbare afgeronde NEVI 2 opleiding of een afgeronde vergelijkbare opleiding gespecialiseerd op tactisch inkopen (15 punten);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als contractmanager (25 punten);
- Aantoonbare werkervaring als contractmanager binnen het ICT-domein. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (25 punten);
- Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Organisatiesensitiviteit;
- Onderhandelingsvaardigheid;
- Analytisch vermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 30 september 2025, van 12:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Provincie Zeeland heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 24 september 2025, 12:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 25 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen
Flextender is voor de Provincie Zeeland op zoek naar een Contractmanager ICT bij opdrachtgever Provincie Zeeland
Aanvraagnummer: 23978